28.10.2021

3... 2... 1... Space Shelter! Privacy- en veiligheidsopleiding voor uw non-profit

3... 2... 1... Space Shelter!

 

Oktober is Cyber Security Maand!

 

In samenwerking met Google, ons wereldwijde TechSoup-netwerk en de non-profits Euroconsumers, start SOCIALware een bewustmakings- en informatie-initiatief over cyberveiligheid: privacy, beveiliging, phishing en cyber scams.

 

  • Neem deel aan onze 2 opleidingen, aan het einde waarvan u een certificaat kunt behalen. Probeer ook onze prijs te winnen: een Cyber Security Audit voor uw non-profit!
  • Ontdek ook ons webspel Space Shelter om u spelenderwijs bewust te maken van cyberbeveiliging.

 

Schrijf u in voor onze 2 opleidingen en win een Cyber Security Audit voor uw non-profit

 

28 Oktober 2021 - Accountprivacy en -beveiliging

25 November 2021 - Phishing en Cyber scams

 

De webinars zijn gratis en speciaal bedoeld voor non-profitorganisaties, om kennis en vaardigheden aan te reiken die het leven van organisaties, gemeenschappen en individuen op lokaal en nationaal niveau kunnen verbeteren.

Tijdens elk webinar krijgt u de kans om uw kennis over privacy- en beveiligingsthema's te verdiepen aan de hand van bijdragen van beleidsmakers, instellingen en opinieleiders, en om technische lessen te leren van de trainers.

Bovendien krijgen non-profitorganisaties, naast de gratis deelname, de kans om de IT-beveiligingsstatus van hun non-profitorganisatie te beoordelen met een door ons verstrekte zelfbeoordelingstest. Na deze opleidingen kunt u een certificaat behalen.

Zodra de test is ingevuld en teruggestuurd, kunnen non-profitorganisaties worden geselecteerd voor een Cyber Security Audit van uw organisatie.

 

Meer informatie en inschrijven

 

Space Shelter, een spel om je bewust te maken van je cyberveiligheid

Het is een webspel ontworpen door het Gamindo platform.

Zo speel je in de ruimte! Dit spel heeft een tweeledig doel: de gebruikers vermaken en het belang van veilig online surfen duidelijk maken.

Space Shelter werd op 30 september gelanceerd tijdens de BeXt Awards 2021, een initiatief van Euroconsumers om merken te erkennen die hebben bijgedragen tot de bescherming en bevordering van consumentenrechten.

Het spel, en het initiatief in zijn geheel, wordt ondersteund door 12 YouTubers die zich, net als echte astronauten, zullen voorbereiden op de missie en verschillende activiteiten zullen moeten uitvoeren die hen in contact brengen met alle risico's van de ruimte... en van het web. Tijdens hun intergalactische reis worden ze begeleid door een echte autoriteit op dit gebied: Paolo Nespoli, voormalig astronaut, wetenschapsschrijver en coach.

Het doel van dit initiatief is mensen specifieke informatie, tools en vaardigheden aan te reiken om veilig op het web te surfen.

Daarom biedt Space Shelter ook twee gratis opleidingen over cyberveiligheid aan.

 

Spelen op Space Shelter

 

"Het is de eerste keer dat op Europees niveau een gemeenschappelijk initiatief voor non-profits over deze kwesties wordt gelanceerd. Een meer digitale en volwassen Derde Sector is in staat een positieve impact te genereren op hele communities en gebieden: dit is een potentieel dat, in sommige gebieden, nog moet worden ontdekt. Wat gevoelige kwesties zoals online privacy en veiligheid betreft, moeten knowhow en vaardigheden worden opgebouwd bij mensen die in individuele non-profitorganisaties werken. Door initiatieven als Space Shelter wordt deze knowhow eindelijk democratisch, inclusief en ten voordele van iedereen." Fabio Fraticelli, directeur van TechSoup activiteiten in Italië.

 

Nog vragen? Neem contact met ons op!

 

 

SOCIALware heeft al ...

16.000

geregistreerde VZWs

180.000.000 €

besparing gerealiseerd door de vzw’s

595.000

producten verdeeld