FAQs Office 365 voor Nonprofits

Hebt u vragen over Office 365?

Uw antwoord vindt u misschien in onze FAQ's.

Microsoft stelt Office 365 gratis of aan een hoge korting ter beschiking van non-profitorganisaties. Office 365 is een cloud applicatie die web-toegang verschaft tot de vertrouwde Office-toepassingen, plus professionele e-mail, instant messaging, agenda-, video-conferencing, en toegang tot uw documenten van overal. Het aanbod omvat meerdere abonnementen, zowel gedoneerd als aan sterk verlaagde prijs. Ongeacht de grootte van uw organisatie, kan u dus een betaalbaar plan vinden dat voldoet aan uw behoeften.

 

Inhoudstafel

 

Welke organisaties komen in aanmerking voor Office 365 voor non-profits?

Als uw organisatie al in aanmerking komt voor het Microsoft 'on premise' software donatie programma bij SOCIALware, is de kans groot dat u ook in aanmerking komt voor Office 365 voor non-profits. Als nog niet is bepaald of uw organisatie in aanmerking komt, zullen we dit valideren in opdracht van Microsoft. Opgelet, bibliotheken komen niet in aanmerking voor O365 voor non-profits.

 

Moet mijn organisatie bij SOCIALware geregistreerd zijn om toegang te krijgen tot Office 365 voor non-profits?

Nee. U kunt zich rechtstreeks aanmelden via de Microsoft landing page van Office 365 voor Nonprofits. 

 

Is Office 365 een goede keuze voor mijn organisatie?

Voor meer informatie over de mogelijkheden van Office 365 en om te bepalen welk abonnement het beste is voor uw organisatie, lees ons artikel Bent u klaar voor Microsoft Office 365 voor non-profitorganisaties?

 

Hoe krijg ik concreet toegang tot Office 365 voor non-profits?

  • Ga naar de non-profit sectie van de Microsoft website en maak kennis met de verschillende abonnementsformules aangeboden aan de non-profitorganisatie.

  • Klik op de groene 'Aan de slag' knop. 

  • Na de bevestiging van goedkeuring van uw aanvraag worden de abonnementsformules voor O365 voor non-profit organisaties zichtbaar in het beheerdersportaal.

  • Ga naar het tabblad License Management in het beheerdersportaal om de gebruikers van de proefversie toe te wijzen aan het Office 365 abonnement van uw keuze. U kunt ook extra gebruikers toewijzen.

    Na goedkeuring van uw aanvraag zal u de abonnementskosten rechtsreeks aan Microsoft betalen (indien van toepassing, afhankelijk van het abonnement dat u kiest).

Opmerking : het Office 365 voor non-profitorganisaties programma wordt NIETgeleverd via de SOCIALware website, maar SOCIALware biedt op zijn website WEL Windows-besturingssystemen en Office-producten die uw Office 365 abonnement kunnen ondersteunen en aanvullen.

 

Wat met de Office 365 nonprofit Business Essentials en de Office 365 nonprofit Business Premium abonnementen ?

Deze zijn ontworpen voor kleinere non-profitorganisaties zonder IT-personeel. Ze zijn naar invoering, gebruik en onderhoud gemakkelijker dan de Entreprise-abonnementen, maar hebben een limiet van 300 gebruikers. De Enterprise-versies zijn daarentegen ontworpen voor organisaties van alle grootten die gebruikmaken van een server-clientnetwerk, zoals Windows Server. Opgelet bij het maken van uw initiële keuze, want achteraf switchen van een Business Essentials of Premium naar een E-abonnement is moeilijk.

 

Mijn organisatie gebruikt al Office 365 – heeft ze toegang tot het nieuw aanbod voor non-profits?

Als uw organisatie al een commercieel abonnement heeft, neem dan contact op met de klantenservice O365 (0800/81174) om te weten wat de beschikbare opties zijn.Zodra is bevestigd dat u in aanmerking komt en de overgang voltooid is, kunt u in de toekomst enkel nog O365 licenties voor non-profit organisaties verkrijgen.

 

Wat is de impact op het bestaand Microsoft donatieprogramma bij SOCIALware?

Geen! Het bestaand Microsoft software donatieprogramma is niet veranderd en er is geen impact op de quota binnen de 2 jaar cyclus. Als uw organisatie in aanmerking komt voor het Microsoft donatieprogramma kan ze gewoon verder donaties aanvragen zoals voorheen.

 

Binnen hoeveel tijd weet ik of mijn organisatie erkend is voor een Office 365 donatie?

Om te bepalen of een organisatie aan de criteria beantwoordt werkt Microsoft samen met TechSoup en SOCIALware. In veel gevallen is de responstijd quasi ogenblikkelijk. Als een organisatie aanvullende informatie moet geven om te bevestigen dat ze in aanmerking komt is de timing afhankelijk van verschillende factoren, zoals hoe snel de organisatie van de benodigde informatie kan bezorgen.

In de meeste gevallen zal het validatieproces worden voltooid binnen 30 dagen, en u wordt geïnformeerd over goedkeuring of weigering van in aanmerking via e-mail. In de zeldzame gevallen waarbij het validatieproces meer dan 30 dagen duurt, zal de gratis proefperiode worden verlengd tot het validatieproces is voltooid. Als u het einde van de proefperiode van 30 dagen nadert en nog geen bevestiging hebt ontvangen of u in aanmerking komt, kunt u contact opnemen met de O365 klantendienst (0800/81174).

 

 

Wat gebeurt er als mijn gratis proefperiode is verlopen? Zal ik automatisch gefactureerd worden?

U zult niet automatisch gefactureerd worden voor Business Premium, E3 of E5 na verloop van de gratis proefperiode. Eenmaal uw aanvraag gevalideerd, krijgt u de mogelijkheid om uw gebruikers toe te wijzen aan één van de beschikbare Office 365 voor Non-profits abonnementen, inclusief de gedoneerde Business Essentials en E1 abonnementen. Als u geen actie neemt nadat de proefperiode is verlopen, verliest u gewoon toegang tot het gebruik van Office 365, met een extra 30 dagen om actie te ondernemen voordat de informatie van uw account informatie wordt gewist. Als u het einde van de proefperiode van 30 dagen nadert en nog geen bevestiging hebt ontvangen of u in aanmerking komt, kunt u contact opnemen met de O365 klantendienst (0800/81174) om de proefperiode te verlengen.

 
 

Hoe lang kan mijn organisatie gebruik maken van Office 365 voor non-profits?

Het in aanmerking komen voor het aanbod van Office 365 voor non-profits zal om de twee jaar worden beoordeeld. 

 

Kan ik met Office 365 ook off-line werken?

In de abonnementen Office 365 voor Professionals en Kleine Bedrijven Premium, E3 en E5 voor Non-profits zit een licentie vervat die toelaat om lokaal Office te installeren en te gebruiken zonder internetconnectie.

 
 

Welke personen aangesloten bij mijn organisatie kunnen gebruik maken van Office 365 licenties voor non-profit organisaties?

Office 365 voor non-profit organisaties is voornamelijk bestemd voor werknemers van non-profit organisaties. Leden of doelgroepen van de vereniging komen niet in aanmerking voor Office 365 voor non-profit organisaties. Verenigingen kunnen O365 licenties voor non-profitorganisaties ter beschikking stellen van vrijwilligers met aanzienlijke verantwoordelijkheden binnen de organisatie, zoals leden van de Raad van Bestuur. Een vrijwilliger van een erkende vereniging kan een O365 licentie voor non-profit organisaties enkel gebruiken wanneer is voldaan aan alle van de volgende drie criteria:

  1. De vrijwilliger is verantwoordelijk voor specifieke activiteiten en resultaten binnen de organisatie, gedefinieerd in een schriftelijke functieomschrijving;

  2. De rol van de vrijwilliger in de organisatie is een permanente rol, of een seizoens-of part-time rol die ieder jaar terugkeert; EN

  3. De vrijwilliger zal Office 365 niet kunnen gebruiken voor persoonlijke activiteiten die hem een inkomen bezorgen.

 

Waar vind ik bijkomende informatie over Office 365?

U vindt ondersteuning bij de installatie, opleidingen, enz…op :http://office.microsoft.com/nl-be/support/?CTT=97 of http://office.microsoft.com/nl-be/

 

Extra hulpbronnen

 

SOCIALware heeft al ...

15.600

geregistreerde VZWs

180.000.000 €

besparing gerealiseerd door de vzw’s

595.000

producten verdeeld