Pendant la période du 15 au 31 Juillet inclus nous ne serons pas joignables par téléphone car nous travaillons à effectif réduit. Merci de nous contacter exclusivement par email, les inscriptions et les commandes seront traitées régulièrement | In de periode van 15 tot 31 Juli zijn we telefonisch niet bereikbaar. Contacteer ons gerust per e-mail. Registraties en bestellingen worden regelmatig verwerkt.
07.07.2019

Zomersessies 30/07+29/08 Digitale Marketing

770 x 425 Google workshop.png

Google Digitaal Atelier hoopt de Belgen de nodige kennis over Digitale Marketing bij te brengen via gratis workshops en persoonlijke coaching sessies.
De inzichten die u verwerft tijdens onze workshops kunnen u helpen om nieuwe donateurs en vrijwilligers te bereiken, efficiënter te werk te gaan en het verhaal van uw non-profit met nog meer mensen te kunnen delen.

Het Digitaal Atelier van Google houdt deze zomer de deuren open voor de non-profits.
In de serie opleidingen voor non-profits staan deze zomer twee opleidingen geprogrammeerd over twee onderwerpen die gaan helpen om ons als verenigingen nog beter onze digitale aanwezigheid op het net te verzekeren.


Alle workshops zijn relatief eenvoudig te volgen zonder voorafgaande kennis.

De sessies zijn ook volledig gratis als u voldoet aan twee eenvoudige voorwaarden:

1/ ingeschreven zijn bij SOCIALware (zodat u bij ons bekend bent)

2/ ingeschreven zijn voor de sessie van uw keuze met maximaal 2 deelnemers per organisatie (zodat wij het aantal aanwezigen op voorhand kennen) 

 

Dinsdag 30 juli, ochtend

GOOGLE ANALYTICS

Google Digitaal Atelier, BeCentral, Kantersteen 10 te Brussel (aan het Centraal Station)

 

We stellen u graag het volgende programma voor :

9u15 Welkomstwoordje van SOCIALware

9u30 Hoe Google Analytics succesvol opzetten?

Deze workshop gaat over de stappen die u moet nemen om Google Analytics succesvol op te zetten: het belang van een meetplan, de begrippen ‘Gebeurtenissen’ en ‘Filters’, het instellen van doelen.

10u30 koffie/thee Pauze

11u00 Krijg inzichten in data via Google Analytics 

In deze workshop leert u praktisch aan de slag te gaan met Google Analytics.: visualisaties van data, een paar handige tips & tricks, het belang van een goed dashboard.  

12u00 Einde

>>> Hier inschrijven

(Deze training is ook voorzienin het frans in de namiddag: programmainschrijven.)

 

 

Donderdag 29 augustus, namiddag

ZOEKMACHINEMARKETING: SEO en SEA

Google Digitaal Atelier, BeCentral, Kantersteen 10 te Brussel (aan het Centraal Station)

 

We stellen u graag het volgende programma voor :

13u15 Welkomstwoordje van SOCIALware

13u30 Introductie in zoekmachinemarketing: SEO & SEA

In deze training leert u hoe u zoekmachinemarketing in kan zetten voor uw vzw. U krijg inzicht in hoe zoekmachinemarketing u kan helpen om online doelen te behalen.

14u30 koffie/thee pauze

15u00 Groei dankzij zoekmachine optimalisatie (SEO)

In deze training leert u hoe u zoekmachinemarketing in kan zetten voor uw bedrijf. U krijg inzicht in hoe zoekmachinemarketing u kan helpen om online doelen te behalen.

16u00 Einde

>>> Hier inschrijven

(Deze training is ook voorzien in het frans in de ochtend: programma - inschrijven)

 

 

Meer info over de inhoud van de sessies:

Hoe Google Analytics succesvol opzetten?

Deze workshop gaat over de stappen die u moet nemen om Google Analytics succesvol op te zetten. We gaan in op het belang van een meetplan voor uw vzw, alvorens u de Google Analytics tracking code laat plaatsen. De begrippen ‘Gebeurtenissen’ en ‘Filters’ komen aan bod om uw data beter te configureren. Verder gaan we heel praktisch in op het instellen van doelen in Google Analytics. Op het einde van deze workshop heeft u een beter inzicht in data collectie, en kan u beginnen met data analyse.

Voor wie is het?
De training is voor iedereen die op dit moment een website heeft en hierop de Google Analytics tracking code heeft geïnstalleerd of van plan is dat te doen. Personen die nog geen webanalyse programma hebben,  leren meer over hoe het in de achtergrond werkt. Bent u benieuwd hoe u interessante data kan verzamelen die u meer inzichten geven in uw aanwezigheid online? Dan is deze sessie zeker interessant voor u.

Wat ga ik leren?
-  Wat is een meetplan en hoe stel ik één op voor mijn website
- Wat zijn gebeurtenissen en filters, en waarom moet ik deze functies gebruiken?
- Hoe stel ik doelen in voor mijn website

 

Krijg inzichten in data via Google Analytics

In deze workshop leert u praktisch aan de slag te gaan met Google Analytics. De trainer gaat met u samen door een actieve Google Analytics account en toont via een demo verschillende visualisaties van data. Tijdens de workshop kan u alles meevolgen op het scherm, of zelf meedoen op uw eigen apparaat.  U leert op die manier antwoorden te vinden op heel praktische data vragen. Ook voor mensen die al met Google Analytics werken leren we een paar handige tips & tricks. Op het einde van de sessie tonen we u het belang van een goed dashboard aan. 

Voor wie is het?
Deze training is voor iedereen die geïnteresseerd is in hoe je praktisch aan de slag kan gaan met Google Analytics. Ook mensen die zelf niet over een actieve Google Analytics beschikken kunnen deze sessie volgen, via de publiek toegankelijke demo-account. Bent u benieuwd hoe u bedrijfsdata kan halen op basis van de gegevens uit uw webanalyse. Dan is deze sessie zeker interessant voor u.

Wat ga ik leren?
- Wat zijn de 4 basisrapporten van Google Analytics, en hoe ga ik hier praktisch mee aan de slag
- Wat is Segmentering en hoe kan ik dit inzetten in data-analyse
-Wat zijn conversiepaden en attributie? Hoe zet ik dit in om mijn marketing campagnes beter te begrijpen?
-Wat is het belang van Dashboards en hoe begin ik eraan?

 

Introductie in zoekmachinemarketing: SEO & SEA

In deze training leert u hoe u zoekmachinemarketing in kan zetten voor uw vzw. U krijg inzicht in hoe zoekmachinemarketing u kan helpen om online doelen te behalen. 

Voor wie is het?
Deze training is voor iedereen die een introductie zoekt in zoekmachinemarketing.
Bent u benieuwd hoe zoekmachinemarketing kan helpen het aantal bezoekers naar uw site te vergroten? Dan is deze sessie zeker interessant voor u.

Wat ga ik leren?
- Wat zijn de principes van zoekmachine marketing (SEM)?
- Wat zijn de kenmerken van zoekmachine optimalisatie (SEO)?
- Wat zijn de kenmerken van zoekmachine adverteren (SEA)?
- Hoe SEO en SEA verschillen van elkaar;
- Hoe u Google Mijn Bedrijf kan opzetten - ook voor een vzw!

 

Groei dankzij zoekmachine optimalisatie (SEO)

In deze training leert u hoe u zoekmachine optimalisatie kan inzetten om uw online doelen te behalen. Er wordt specifiek ingegaan op het verbeteren van uw positie in de organische zoekresultaten van de populaire zoekmachines.

Voor wie is het?
Deze training is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in de belangrijkste elementen van SEO in zoekmachineoptimalisatie. Bent u benieuwd hoe u door uw positie in organische zoekresultaten het aantal bezoekers naar uw website kunt vergroten? Wil u weten hoe u de juiste bezoekers aantrekt? Dan is deze sessie zeker interessant voor u.

Wat leer ik?
- Wat het belang is van een goede positie in de organische zoekresultaten;
- Waar u op moet letten in de analyse van de inhoud van uw website;
- hoe u de inhoud van uw website kunt optimaliseren voor zoekmachines.

 

______________