18.03.2020

Samenwerking van overal: Tools voor samenwerking op afstand

_plusieurs personnes télétravaillent.png

Vandaag meer dan ooit is telewerk noodzakelijk voor het functioneren van organisaties in België en Luxemburg. Hieronder hebben we alle oplossingen voor werken op afstand in onze catalogus op een rijtje gezet. 

Slack

Slack is een populair communicatiemiddel dat u in contact houdt met uw organisatie door middel van directe en groepsberichten en "kanalen" die gebruikt kunnen worden om discussies over specifieke onderwerpen te centraliseren. Een gratis versie van het standaardplan is beschikbaar voor organisaties met minder dan 250 medewerkers.

Belangrijkste kenmerken  : 

  • Georganiseerde gesprekken
  • Een doorzoekbare geschiedenis
  • Werken met externe partners
  • Applicatie integraties
  • Beveiliging

Ontdek hoe u kunt profiteren van dit product !

 

Box

Box stelt u in staat om documenten in de cloud op te slaan, te delen en te co-creëren vanaf elk apparaat. Uw medewerkers, beheerders, vrijwilligers, hulpverleners en externe partners kunnen allemaal communiceren en toegang krijgen tot de informatie die nodig is om projecten veilig te beheren, waar ter wereld ze zich ook bevinden. De Box-account integreert naadloos met vele applicaties zoals Google Docs, Microsoft Office en Office365.

De voordelen van Box:

- geavanceerde workflow mogelijkheden om bijvoorbeeld aanvraag- of subsidieprocedures uit te voeren. Hierdoor kunnen uw gebruikers taken toewijzen en beheren.

- Meer geavanceerde beheerfuncties dan de meeste andere online diensten voor het delen van mappen. Box biedt bijvoorbeeld 7 verschillende toestemmingsniveaus voor gebruikers, zeer geavanceerd versiebeheer van documenten en zeer strikte controlemogelijkheden voor documenten die met externe partijen worden gedeeld (beperkte toegang in de tijd, mogelijkheid om een document te bekijken zonder het te kunnen downloaden; ...).

- U bent niet gelinkt aan een specifieke uitgever. U kunt al uw documenten (O365, Google Docs, ...) in dezelfde omgeving opslaan en bewerken.

- Bekijk de documenten die u daar opslaat, zonder dat u zelfs de bronapplicatie nodig hebt. Box kan momenteel 128 verschillende bestandsformaten bekijken en er worden regelmatig nieuwe formaten toegevoegd.

 Het Box programma biedt verenigingen toegang tot 10 eeuwigdurende box-licenties (administratiekosten van 80€ excl. BTW).

 

Zoom 

Zoom is een video- en audioconferentieplatform dat zowel eenvoudige online vergaderingen als groepsberichten mogelijk maakt. Het personeel kan deelnemen aan Zoom-vergaderingen vanaf mobiele apparaten en laptop of desktopcomputers. Hier een post over enkele nuttige tips en trucs om het meeste uit Zoom te halen voor uw organisatie.


Kwaliteiten van Zoom:

  • Hoge kwaliteit video en audio: U kunt video's streamen tot 720p.

  • Scherm delen: Elke deelnemer kan een scherm delen met de groep. De gastheer kan ervoor kiezen om meerdere deelnemers tegelijkertijd hun scherm te laten delen. U kunt gedeelde schermen mede aankondigen.
  • Registratie : U kunt vergaderingen opnemen in MP4 (video), M4A (audio) en tekst (chat) formaat. U kunt ze lokaal opnemen of, tegen een meerprijs van meer dan 1 GB, op de "Zoom Cloud".

Ik heb Zoom nodig!

 

Asana

Asana 

is een collaboratieve software voor online werkbeheer. Asana Premium en Asana Business ondersteunen u bij de planning en uitvoering van projecten.
U kunt uw verschillende projecten en hun respectievelijke teams plannen, beheren en opvolgen. Wat het plan ook is, teams kunnen samenwerken met Asana's web- en mobiele applicaties.

Dit betekent dat uw team minder tijd kan besteden aan het coördineren van het werk en meer tijd kan besteden aan het werk dat er echt toe doet. Of het nu gaat om fondsenwervingscampagnes, integratie van vrijwilligers, redactionele agenda's, evenementenplanning, IT-verzoeken, product roadmaps of complexe projecten, uw team kan deze beheren met Asana. We willen non-profit organisaties over de hele wereld in staat stellen om meer te doen met minder inspanning, waardoor hun teams productiever worden in het uitvoeren van hun missies.

  Asana verkrijgen 

 

Workplace

Workplace van Facebook is een andere interessante en gratis optie voor vzw's. Het is een beetje als een interne Facebook voor u, uw medewerkers en vrijwilligers, maar het staat op een applicatie die los staat van uw persoonlijke Facebook-accounts. Workplace is ontworpen om teams te helpen communiceren, te delen en samen beslissingen te nemen in een veilige en privé online ruimte, onafhankelijk van de andere platforms die u gebruikt voor de opslag van e-mail en documenten.

Voor verenigingen is het gratis krijgen van Workplace Premium eenvoudig. Bezoek de Workplace for Good pagina en u zal door het registratieproces geleid worden door het invoeren van uw e-mail adres en door de validatie van uw organisatie aan te vragen bij SOCIALware. Volg de stappen en u zal snel aan de slag kunnen met Workplace met uw team.

Geniet van Workplace

 

Teamviewer

TeamViewer is een andere optie voor organisaties waarvan het personeel op afstand moet werken. Het kan door uw IT-personeel worden gebruikt om apparaten op afstand te beheren (of het nu gaat om laptops of desktops) of door uw personeel om met elkaar samen te werken met behulp van de functies voor videoconferenties en online samenwerking. Configuratiehulpbronnen zijn direct te vinden in TeamViewer.

Toegang totTeamviewer

 

G Suite voor verenigingen

Of u nu al een gebruiker bent of niet, Google's gratis aanbod voor verenigingen omvat Google Drive Basic, een professionele versie van Google Drive die u in staat stelt om de rechten voor delen en toegang in te stellen. Deze versie kan door elke organisatie worden gebruikt, zelfs als u Office 365 gebruikt, en is een snelle manier om een documentopslagplaats in de cloud te creëren.

De G-suite geeft u toegang tot Gmail, Google Documenten, Tabellen, Kalender, Presentaties, Formulieren / Enquêtes, Chat, Drive en Sites.

Ontdek Google voor verenigingen 

Als uw personeel niet op afstand kan werken omdat ze desktops gebruiken in plaats van laptops, werkt SOCIALware met AfB, wat een uitstekende bron is van goedkope, hoogwaardige laptops die voorgeïnstalleerd zijn met Windows 10 Pro.