Inzicht in het productaanbod van Google for Nonprofits

g4np.png

 

Google for Nonprofits (G4NP) is een programma dat verenigingen gratis of tegen sterk verlaagde prijs toegang geeft tot Google producten of gespecialiseerde functies.

 

Inhoudstafel

 

Hoe het werkt

De organisaties die toegang vragen tot G4NP worden nauwgezet gevalideerd om zich te verzekeren dat ze beantwoorden aan de toelatingscriteria G4NP. Google werkt samen met SOCIALware om de Belgische organisaties te valideren. Zodra een non-profitorganisatie goedkeuring krijgt voor het programma, kan ze zich aanmelden voor alle producten beschikbaar via G4NP.

 

Productaanbod

Hieronder volgt en overzicht van het productaanbod dat momenteel beschikbaar is via G4NP, met inbegrip van de verschillen ten opzichte van wat beschikbaar is voor betalende professionele klanten.

G Suite is now Google Workspace because 'work is no longer ...

Google Workspace

Google Workspace (voorheen GSuite) is de specifieke versie van G Suite for Work voor de verenigingen.

Non-profitorganisaties ontvangen gratis een onbeperkt aantal gebruikersabonnementen (zie standaardprijzen om te vergelijken), terwijl ze ook genieten van 24/7 telefoon en e-mail ondersteuning en beschikken over vrijwel alle functies van een zakelijke klant. De enige beperkingen op dit moment zijn de volgende:

  • In Workspace voor nonprofits is de reseller ondersteuning niet inbegrepen, zodat ze zich rechtstreeks moeten aanmelden bij Google (instructies) om over te schakelen tot rechtstreekse support).

  • Voor het ogenblijk is de onbeperkte opslag niet beschikbaar in G Suite voor nonprofits

  • Opslag beheerd door een administrator is niet voorzien. De gebruikers die bijkomende opslagcapaciteit wensen aan te schaffen moeten dat individueel doen (meer informatie).

Welcome to Google Ad Grants - YouTube

Ad Grants

De verenigingen kunnen gratis AdWords advertenties krijgen op pagina's met zoekresultaten van Google. De begunstigde verenigingen kunnen hun AdWords account beheren op dezelfde manier als betalende adverteerders, met volgende verschillen:

  • Een dagelijks budget ingesteld op $ 329, wat overeenkomt met $ 10.000 per maand

  • Een maximum kost per klik (CPC) van $ 2,00

  • Alleen campagnes op basis van zoekwoorden

  • Enkel weergave op pagina's met zoekresultaten van Google

  • Enkel tekstadvertenties (geen beelden noch video’s)

YouTube gets a brand new logo and a new look for both ...

YouTube for Nonprofits

 YouTube for nonprofits biedt toegang tot specifieke functies en diensten om verenigingen te helpen om hun verhaal en hun missie over te brengen door middel van video's.

Verenigingen hebben toegang tot alle standaard functies waarover de videomakers beschikken, om ze te helpen hun kanaal in te stellen en steun te mobiliseren. Maar ze kunnen bijkomende ‘call to action’ functies invoeren. U kunt bijvoorbeeld overlays met call-to-action in uw video’s plaatsen om kijkers naar uw website te leiden, te laten doneren of meer informatie te geven over uw organisatie. Of leid uw kijkers om naar de externe bestemmingspagina's van uw campagne met behulp van vrije linkkaarten, een speciaal type kaart waarmee u een link naar elke externe URL kunt toevoegen.

Overzicht van alle functies  van YouTube voor non-profitorganisaties.

 

Extra hulpbronnen

 

SOCIALware heeft al ...

16.000

geregistreerde VZWs

180.000.000 €

besparing gerealiseerd door de vzw’s

595.000

producten verdeeld